V podstatě se proti tomu nedá nic dělat. Jedině nemít televizi ani rádio a na internetu mít blokovač. Jenže ani to nepomůže, reklama se k vám vetře a ani o to nestojíte. Věřte však tomu, že firmy vědí moc dobře proč a co to vlastně dělají. Moc dobře si totiž umí spočítat, že peníze vražené do reklam se jim mnohonásobně vrátí. Jak to funguje?
Vezměme si jako příklad firmu, která vyrábí lyže.
Ta si u nějaké agentury dá vyrobit reklamu. Vyberete si samozřejmě tu nejlepší, například reklamní agentura Žďár nad Sázavou patří mezi absolutní špičky, a u nich si nechá reklamu vyrobit. Je lhostejno, zda si přinese své návrhy a podklady, nebo mu je agentura udělá sama. Prostě, výsledek je a bude reklama. Nyní ji agentura začne šířit a to opět dle přání zákazníka. Zde platí čím více tím lépe. Název lyží se musí zákazníkovi vloudit do podvědomí a on, jakmile zjistí, že je potřebuje koupit tak jej napadne značka právě těch, co o nich slyšel v reklamě. Takže kde začne na počítači hledat? Ano zadá avizovanou značku a ocitne se na webu firmy. Hle, účel reklamy byl skoro naplněn. O firmě se ví, dává se do vyhledávačů a přichází ve známost. Takže je to super, ale z toho se ještě nikdo nenajedl. Ale člověk na jejich webu setrvá a pak koupí zboží. Bingo, reklama vrací peníze zpět majiteli továrny, nebo prodejci. A o to tady jde.
Když jsem již zmínil onu agenturu, nebyla to pochopitelně žádná náhoda, byl v tom zcela jasný úmysl. A to takový, aby právě zmíněná agentura vešla do podvědomí člověka. Nikdy nevíte, kdy vám bude k něčemu dobrá. I když vylučujete, že byste si reklamu nechat vyrobit, můžete se setkat s někým, kdo ji potřebuje, ale neví si rady. Nu a vy mu řeknete větu “reklamní agentura Žďár nad Sázavou” a hups, už je na světě možný zákazník. On se podívá na web, objedná reklamu a tím se celý okruh uzavře.