Pokud by nás při vyjíždění z garáže pozoroval někdo z vesmíru, možná by mohl získat dojem, že se jedná o nějaký záhadný rituál.
1. Ráno vyjdete z domu.
2. Otevřete garáž.
3. Sednete do auta.
4. Popojedete kousek.
5. Vyběhnete z auta.
6. Zavřete vrata.
7. Skočíte do auta.
8. Mizíte v dálce.
Po návratu domů se rituál opakuje pozpátku.Pokud z garáže vyjíždíte jednou nebo dvakrát do týdne, asi Vás to tolik iritovat nebude. Ale když máte tuto ranní čtvrthodinku cvičit denně, bude to pěkně otravné.
Pět různých variant
Podle konstrukčního řešení a způsobu otevírání se garážová vrata vyrábějí v pěti variantách.
Křídlová. Výhodou je univerzálnost a jednoduchost. Nevýhodou – nelze před garáž nic postavit. Dveře se otevírají směrem ven, stejně jako ta klasická. Toto řešení je nejstarší variantou garážových vrat.
Výklopná. Výhoda – větší úspora místa a bezpečnější vjezd. Nevýhoda – do otvoru je nutno zabudovat rám, který průjezd do garáže zužuje.
Sekční. Zajímavé řešení, při kterém jednotlivé sekce zajíždějí na vodicích kolejnicích pod strop. Výhoda – neubírají z prostoru vjezdu. Můžete parkovat před vraty.
Sekční do strany– podobné, jako předchozí typ. S tím rozdílem, že se křídlo vodorovně posune na boční stěnu. Výhoda – lze pootevřít jen z části pro průchod osoby. Nevýhoda – jednotlivým pohyblivým dílům nesmí stát nic v cestě.
Rolovací šetří místo
Posledním a konstrukčně nejdokonalejším typem jsou vrata, která se nazývají rolovací. Jedná se o nejmodernější typ otevírání garáže. Pohyblivá část vrat se navine do kazety nad vjezdovým otvorem. Výhoda – ušetříte maximum místa v garáži i před ní. Tento typ garážových vrat lze použít i tam, kde je u vrat nízký překlad. V tomto případě je můžete nechat osadit i zvenku. Pokud pomýšlíte na modernizaci Vašeho domu, tato vrata se k ní přímo nabízejí.