Naše životy se staly veřejnými ve chvíli, kdy jsme se rozhodli založit si profil na sociální síti a sdílet námi zajímavé momenty prostřednictvím různých fotek, videí, statusů, názorů a informací o všem možném i nemožném. Tato globální síť lidí a institucí nám umožnila komunikaci v online prostoru, a to 24/7, nehledě na to, kde se zrovna nacházíme. Například facebook, titěrná modrobílá ikonka pod kterou se skrývá jedna „pikantnost“ za druhou.
Poskytuje lidstvu možnost sdílení fotek z dovolené, fotek svého obličeje z různých úhlů, podivných grimas vašich přátel, dětiček, snídaní, obědů, večeří, a v neposlední řadě sdílení informací o katastrofách, které se ještě nestaly. Za těch pár let nás třeba několikrát vyvedlo z míry, když facebook změnil design a my se museli znovu učit jak lajknout příspěvek našeho online kamaráda z protějšího kontinentu, který nás po čase stejně přestal bavit a my na jeho profilu stiskli tlačítko „odebrat z přátel“.
Pro běžného uživatele se sociální síť stala jakousi online hrou, kde pro hráče neexistuje lidský aspekt. Naopak pro obchodníky moderní doby je facebook perfektním nástrojem, vydělávajícím na inzerci. Jen si vzpomeňte kolik reklam s nabídkou zboží nebo práce jste zahlédli na facebooku před deseti lety a kolik jich vídáte dnes.
Ať už je řeč o online hrách, sociálních sítích či jiných online médiích, můžeme tento trend nazvat alternativní realitou, která je součástí života nás všech. Takovou budoucnost by nejspíš viděl Tim Berners-Lee, kdyby v roce 1991 vlastnil stroj času.
I přes veškeré nástrahy internetu a fakt, že kouzlo nákupu tištěných novin pomalu vymizelo, internet milujeme a život bez něj si nedokážeme představit … pokud ovšem nejsme spokojený senior, který slovo internet vnímá spíše jako něco, co je možné běžně zakoupit od podomních prodejců nebo v místní samoobsluze.
Více než čtvrt století online!
Posted In: Nezařazené